dowiedz się więcej |
zobacz film |
pobierz materiały |
sprawdź zasady wykorzystania |
otwórz w telefonie |
1. Na czym polega rozwiązanie?
Zabawki edukacyjne (puzzle 3D) wspomagające ćwiczenie percepcji dotykowej dzieci i młodzieży z dysfunkcją wzroku. Układanki umożliwiają odbiorcom ćwiczenie percepcji dotykowej, wyobraźni przestrzennej, poszerzają zakres wiedzy o świecie, a także pomagają w nauce pisma Braille’a i trenowaniu umiejętności związanych z nauką czytania i pisania (zwłaszcza dzielenie wyrazu na litery).
2. Jakich problemów dotyczy innowacja?
Innowacja odpowiada na deficyt pomocy edukacyjnych dla niewidomych dzieci. Część dostępnych na polskim rynku produktów, mimo deklaratywnego przeznaczenia dla tej grupy nie odpowiada w pełni ich potrzebom. Brakuje produktów atrakcyjnych dla dzieci, wspierających równocześnie różne obszary ich rozwoju.
3. Grupa docelowa
Dzieci niewidome lub niedowidzące.
4. Kto może skorzystać z innowacji?
Nauczyciele szkół dla dzieci niewidomych a także rodzice dzieci z niepełnosprawnością wzroku, organizacje pozarządowe wspierające tą grupę dzieci.
5. Czy to działa?
Zarówno dzieci jak i nauczycielki w szkole dla osób niewidomych pozytywnie ocenili puzzle 3 d. Szczególnie zwrócili uwagę na przestrzenność, ciekawe kształty i przyjazny dzieciom temat czyli zwierzątka. Projekt odpowiada na potrzeby nauczycieli i rodziców, którzy dzięki puzzlom mają dostęp do dedykowanych zabawek wspierających naukę i edukacje ale też zabawę dzieci niewidomych.
6. Autor
Społeczna 21 Sp. z o.o.